A márkaépítés 1. lépése: ismerd meg a saját történeted

Minden márkának, van egy története, attól függetlenül, hogy egy cégről vagy egy egyszemélyes vállalkozásról van szó. A tiéd mi?

A személyes történeted lehetőséget kínál arra, hogy igazán rá tudj hangolódni a potenciális vagy meglévő ügyfeleidhez. Miért pont téged válasszanak? És nem csak a figyelmük felhívására van szükség, hanem a megtartására is. A hosszú távú bizalom és kapcsolat kiépítésére (gondolj például az Ikeára).

A márkád által használt színektől, szavaktól a Instagram-on megjelenő képekig minden egy történet egyik láncszeme. A történet elmesélése pedig a márkaépítés.

Ha kissé zavart vagy azt illetően, hogy mi a te történeted ezt a három kérdést tedd fel magadnak.

 

Mi a te történeted? 3 kérdés amit tegyél fel magadnak a márkáddal kapcsolatban

1. Mi a vállalkozásod célja?

Tegyük fel, hogy kozmetikus vagy. Jó, de miért lettél kozmetikus? Milyen cél vezérelt?

  • Szeretnéd, ha az emberek már korán elkezdenék a megfelelő arcápolást? (legyen a példa kedvéért most ez a válasz igaz)
  • Szeretnéd, ha kizárólag természetes alapanyagú kozmetikumokat használjanak az ügyfeleid? (részben ez is igaz, a fiatal bőrnek kimondottan fontos a természetesség)
  • Mindig arról álmodoztál, hogy lesz egy szalonod, ahova megpihenni járnak a vendégek és megszépülve, elégedetten távoznak? (mondjuk te inkább a pörgős helyeket szereted és azt, ha a vendégeid élénk beszélgetést folytatnak egymással)

Bármi is a te foglalkozásod és bármilyen cél vezérelt abban, hogy ezt a szakmát választottad valamilyen oka kellett, hogy legyen. Az ok köré pedig máris fel lehet építeni egy márkát, ami kimondottan a te céljaid köré szerveződik és a te célközönségednek szól.

2. hogy találd rád a hivatásod?

Miért ezt a foglalkozást választottad, amiben éppen dolgozol? Mi késztetett arra, hogy vállalkozást indíts? Mindannyiunknak van múltja, ami miatt ott tart, ahol. A tiéd mi?

Maradjunk a kozmetikus példájánál. Tegyük fel, hogy kamasz korodban nagyon problémás volt a bőröd, ezért már korán elkezdtél kozmetikushoz járni. Tegyük fel, hogy bár a bőrproblémád nem, de a kozmetikai szalon kellemes emlékként él benned és elhatároztad, hogy te is szeretnél egy hasonlót, hogy segíthess a gátlásokkal küzdő kamaszokon.

Egyre jobban körvonalazódik a márkád története, ugye?

 

3. Milyen hatást gyakorolsz az ügyfeleidre?

A történetünk, akár felismerjük, akár nem, valami féle hatalommal bír. Képes arra, hogy megváltoztassa mások életét, vagy legalábbis valamilyen hatást gyakoroljon rá.

Továbbra is a kozmetikusi vonalon maradva: te egy olyan kozmetikus vagy, aki elsősorban a gátlásos kamaszokon vagy erős bőrproblémákkal küzdőkön szeretne segíteni. Fontos még neked a természetesség és a szalonod pörgős hangulata. Képes vagy mások életét megváltoztatni, hiszen akinek csúnya bőrproblémája van, az általában gátlásos emiatt, de te képes vagy arra, hogy segíts neki, vissza add az önbizalmát, vagy elküld komolyabb kezelésre bőr- vagy belgyógyászatra, ezzel időben felismerve egy betegséget.

A márkád elmondja az embereknek, hogy ki vagy, mit csinálsz, miért csinálod és hogyan csinálod.

A márkaépítés nem csupán a színek és betűtípusok összeillesztése; ez egyben a személyisége, a beszédmódja, az alapvető ideológiája és értékrendszere a vállalkozásodnak, foglalkozásodnak, hivatásodnak.

Szóval, mit mond a márkád rólad?

A weboldal sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. A weboldal használtával elfogadod a sütiket. Adatvédelmi irányelvek