Ki a célközönséged? Igazítsd hozzájuk a stílusod!

Saját vállalkozásod van, önálló vagy és szabad, te döntesz a dolgaidban, természetes, ha azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod arculata is a te ízlésedet tükrözze

De sajnos, ez nem csak rólad szól. Az arculatod elsősorban a közönségednek szól, célja, hogy felkeltse a leendő ügyfeleid figyelmét, profizmust tükrözzön és pozícionáljon téged a piacon.

Kit szeretnél a szolgáltatásodhoz vonzani? Kinek is szól a márkád? Nagyon fontos, hogy őszintén feltedd magadnak ezt a kérdést és ne az legyen rá a válasz, hogy mindenkinek, aki szereti (mint régen a Danubius rádió kívánság műsorában).

Mielőtt nekilátnál színpalettákat és stílusokat keresgélni állj meg egy pillanatra és gondold végig a következőket?

Ki az ideális vásárlód?

Vásárló mindenki, akit meg akarsz szólítani, akit el akarsz érni. Akit szeretnél, hogy felfigyeljen a márkádra. Ők fognak később megkeresni téged, megrendelni a szolgáltatásodat, vásárolni tőled.

Ezek nélkül az emberek nélkül nem márkát építesz, csak egy egyszemélyes projekten dolgozol. Ha azonban azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod működjön és pénzt hozzon neked, hogy még sokáig folytathasd, amit szeretsz, akkor ki kell lépned az otthonod/irodád/műhelyed falai közül és meg kell ismerned a közönségedet.

Ahogy egy régi mondás tartja (legalábbis az angolszászoknál, bár szerintem itt is megállja a helyét): „próbálj eladni mindenkinek és senkinek sem fogsz eladni”.

Határold körül

Ha szeretnéd eladni a szolgáltatásodat, az ideális vásárlódat igen is körül kell határolni. Ki ő? Hol él? Hány éves? Mi az érdeklődési köré? Ha mindez megvan, és sikerült elképzelned a számodra tökéletes vásárlót, nyert ügyed van!

Innentől kezdve van ki köré építeni a márkádat. Tudod hány éves embernek keresel színeket, stílust, tudni fogod, hogyan alakítsd a szolgáltatásodat, hogy az ideális vevőd elégedett legyen és tovább ajánljon más ideális vevőjelölteknek.

Maradjunk a kozmetikusi példánál, ha már a múltkor olyan jól belejöttem. Tehát tegyük fel, hogy te egy kozmetikus vagy, aki azért lett kozmetikus, mert szeretne problémás bőrű fiatalokon segíteni, hogy több önbizalmuk legyen. Ezen felül azt is tudjuk, hogy előnyben részesíted a természetes kozmetikumokat.

A te ideális vevőd pedig

  • problémás a bőre
  • fiatal vagy maximum középkorú
  • fontos számára az arcápolás (ha nem lenne az, eszébe sem jutna kozmetikába járni)
  • abban a városban vagy vonzáskörzetében él, ahol te

Látod, hogy ez nem is mindenki, hanem egy viszonylag szűk réteg, aki viszont a te ideális vevőd lesz. Nekik keresünk stílust, színeket, szolgáltatást, arculatot, hirdetési felületet, nyelvezetet.

A márka tehát nem más mint: TE + A VEVŐID + A VÁLLALKOZÁSOD

A weboldal sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. A weboldal használtával elfogadod a sütiket. Adatvédelmi irányelvek